Reklama strony w Internecie

Wykonanie strony internetowej to dopiero początek zaistnienia w Internecie. Sama strona nie wystarczy żeby w skuteczny sposób promować i budować swój biznes. Strona www bez wsparcia marketingowego będzie jedynie odwiedzana przez pracowników firmy oraz ich znajomych. No może czasem Klientów, którzy znajdą jej adres na wizytówce lub ulotce..

Ale czy to wystarczy żeby rozreklamować stronę www?

Oczywiście, że nie. Jest sporo możliwości i kanałów marketingowych, którymi warto się zająć.. Przepraszam, nie warto tylko TRZEBA! Zauważ, że firmy świadome wagi Internetu dla biznesu mają dopracowane i rozbudowane strony internetowe, udzielają się w Social Media, są widoczne w Google, na forach internetowych oraz portalach itd. Dlaczego? Bo to działa! Oto czym koniecznie należy się zająć:

Wyszukiwarka Google – wg. ranking.pl na dzień dzisiejszy z Google korzysta ponad 97% Internautów. Mając już zaprojektowaną stronę www zajmij się jej pozycjonowaniem czyli SEO. Pozycjonowanie strony internetowej polega na jej optymalizacji pod kątem wytycznych Google oraz działaniach mających wpływ na wzrost jej pozycji w rankingu czyli tzw. SERP. Oczywiście nie jest to proste zadanie ze względu na tajemnicę firmy Google, która nie dzieli się informacjami jakie czynniki mają wpływ na wyniki wyszukiwania. Wiadomo, że jest ich ponad 200. Znaczna część jest jak najbardziej jasna i logiczna np. treść na stronie ze słowami kluczowymi, odpowiednio dobrane meta tagi, nazwy obrazków i ich opisy, znaczniki H, szybkość ładowania strony, obsługa urządzeń mobilnych, dobrej jakości linki prowadzące do serwisu www. Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem dość skomplikowanym i czasochłonnym – przy odpowiednich działaniach SEO wyniki można uzyskać po kilku miesiącach. Alternatywą są linki sponsorowane Google Adwords, które widoczne są na górze wyników wyszukiwania z oznaczeniem „Reklama”. Jeszcze kilka miesięcy temu jako pierwsze widzieliśmy 3 reklamy oraz kilka po boku. Z tego rozwiązania jednak Google zrezygnowało wyświetlając teraz 4 reklamy, natomiast żadnej po prawej stronie. Reklama Google Adwords jest bardzo elastyczna oraz płatna na zasadzie pre-paid, czyli przelewamy dowolną kwotę na konto Google i płacimy tylko za kliknięcie naszej reklamy przez Internautę. Kampanię możemy dowolnie dostosować dobierając odpowiednie słowa kluczowe oraz ograniczając ją na dany obszar np. projektowanie stron internetowych w Warszawie. Dodatkowo możemy ustawić żeby reklama wyświetlała się od poniedziałku do piątku w godzinach 8-18. Jest to bardzo popularna i wygodna forma promocji witryny.

Social Media czyli Facebook, Google+, Twitter, Instagram itp. Bardzo istotne jest zaistnienie w mediach społecznościowych poprzez firmowy profil czyli fanpage na facebooku. Jak wiadomo, z portali społecznościowych korzysta bardzo wiele osób czyli potencjalnych Klientów. Warto więc tam również reklamować witrynę internetową. Należy dodawać aktualności, linkować do nowych podstron, prowadzić dialog z użytkownikami, organizować konkursy. Media społecznościowe mają bardzo dużą siłę przebicia.

Blog firmowy – jest ważny ze względu na wartościowy kontent, który może zainteresować naszych klientów, nie bez znaczenia jest również dla pozycjonowania w wyszukiwarce. Firma prowadząca dobrej jakości blog poprawia również swój wizerunek oraz buduje pozycję eksperta. A jak wiadomo z ekspertami chętniej się współpracuje.

Fora internetowe i portale – warto udzielać się na tematycznych forach internetowych i portalach oraz linkować na nich stroną internetową. Oczywiście subtelnie gdyż nachalne linkowanie uznane zostanie za spam. Doradzając na forach i pomagając innym Internautom uznani zostać możemy za speców, którym warto zaufać czyli skorzystać z oferty przedstawionej na stronie www.

Powyższe punkty są kluczowe ale oczywiście istnieje również sporo innych sposobów reklamy w Internecie – to jednak jest absolutna podstawa, o którą warto zadbać. Jeżeli uważasz, że potrzebujesz pomocy w tym zakresie zapraszamy do kontaktu – z chęcią zajmiemy się działaniami e-marketingowymi dla Twojej firmy.