Dowiedz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Zastanawiasz się jak zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym. Poniżej przedstawiamy listę punktów:

Sklep online jest obecnie bardzo konkurencyjną alternatywą dla tradycyjnych form sprzedaży. Zalet posiadania sklepu internetowego jest wiele, a ich liczba regularnie rośnie. Kupowanie produktów przez Internet jest przede wszystkim łatwe i wygodne, a do tego pomaga zaoszczędzić wiele czasu. Jednak, aby sklep online mógł prosperować skutecznie, trzeba o niego nieustannie dbać. Poznajcie działania, pomagające zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Sposób pierwszy: zwróć uwagę na użyteczność i wygląd sklepu www

Przeglądając Internet, można zauważyć, że wiele sklepów online jest zaniedbanych pod względem wyglądu. A to jeden z ważniejszych czynników mających wpływ na sprzedaż. Dlatego warto zadbać o estetyczne wygląd, podobnie jak o odpowiednie działanie serwisu, które zapewni wygodę jego użytkownikom. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na:

  • zdjęcia i eksponowanie produktów – warto zadbać o to, aby zdjęcia prezentujące produkty w sklepie online były wysokiej jakości, zupełnie nie ma mowy o ich braku. Mając już odpowiednie zdjęcia, warto wybrać konkretne produkty do rekomendacji. Te polecane lub otagowane jako bestsellery, działają na klientów jak magnez i świadczą o tym, że już wiele osób z nich skorzystało. Dzięki temu można zbudować zaufanie odbiorcy do produktu oraz marki.
  • responsywność strony – najnowsze statystki pokazują, że urządzenia mobilne zaczynają rządzić w świecie Internetu, dlatego posiadając sklep online, MUSI być on dostosowany do smartfonów, tabletów itp., inaczej łatwo można stracić klientów. To konieczny standard, chcąc zapewnić konsumentom komfort zamawiana naszych produktów z ich własnej kanapy.
  • nawigację – ważne, aby serwis był dla konsumenta czytelny, a rozplanowanie poszczególnych elementów klarowne, dzięki temu poruszanie się po nim będzie łatwe, wręcz intuicyjne. Dlatego niezwykle ważna jest odpowiednia nawigacja np. podzielenie produktów na kategorie i podkategorie, a także wykorzystanie filtrów, dzięki którym w prosty sposób można ograniczyć ilość wyświetlanych produktów do tych najbardziej pożądanych. Filtry ważniejsze są szczególnie wtedy, gdy sklep ma dużą ilość produktów. Jak je sprecyzować? Najczęstsze rodzaje filtrów to: cena, rozmiary, warianty produktów, kolory, wymiary itd. Dodatkowo warto zadbać także o możliwość wyszukiwania produktów, co pomoże szybko znaleźć klientom to, czego szukają.
  • nowoczesny wygląd – przestarzały wygląd odpycha konsumentów, dlatego warto być na bieżąco z trendami i co jakiś czas odświeżać szatę graficzną oraz funkcje sklepu.
sklepy online prestashop

Sposób drugi: zadbaj o opisy produktów i call to action

Niestaranne opisy to często jeden z najpoważniejszych błędów popełnianych przez osoby prowadzące sklep internetowy. A szkoda, bo atrakcyjne opisy przekładają się na zwiększenie sprzedaży – zwyczajnie pomagają sprzedać produkt. Content, czyli treść jest obecnie bardzo ważnym elementem dla użytkowników Internetu, dlatego warto o nią szczególnie zadbać w postaci unikalnych i wartościowych opisów produktów. To jedno z podstawowych źródeł informacji o danym towarze i jego cechach. Co jest ważne w takim opisie, czyli co nakłania potencjalnego klienta do kupna? Oto kilka rad:

  • w przypadku dużego sklepu i wielu produktów, warto postawić na krótki, ale zachęcający opis, który przedstawia największe zalety i korzyści, płynące z korzystania z produktu, główne cechy najlepiej wypunktować wraz z dopasowaną do nich ikoną, nie wolno zapominać także o efektownych i ciekawych zdjęciach,
  • mały sklep i mniejszy asortyment daje nieco więcej możliwości – warto postawić tu na bardziej rozbudowane, unikalne opisy nakłaniające do zakupu towaru. Należy skupić się przede wszystkim na przedstawieniu korzyści lub powodów, dla których warto kupić danych produkt. Co więcej, takie opisy mogą przyczynić się również do lepszego pozycjonowania serwisu, a co za tym idzie zwiększenia ruchu. Zwiększony ruch to nierzadko także zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym.

Z kolei call to action, to nic innego, jak wezwanie do działania, czyli teksty typu „kup teraz” lub „dodaj do koszyka”. Warto te treści nie tylko uwzględnić, ale przede wszystkim wyróżnić na sklepowej stronie, aby skutecznie przyciągały uwagę i kierowały do zakupu.

Krok trzeci: pomyśl o założeniu bloga

Pozostając w temacie tworzenia treści, należy wspomnieć także o możliwości założenia i prowadzenia bloga. Tworzenie dobrej jakości artykułów, pozwoli konsumentom jeszcze lepiej poznać dane produkty i wzbudzi ich zainteresowanie, a także pokaże sklep jako profesjonalny i dbający o klienta. Ponadto, blogowanie daje szansę na to, że użytkownik znajdzie dany sklep internetowy poprzez wyszukiwarkę Google, która promuje ciekawe i wartościowe teksty dla użytkowników.

Krok czwarty: pamiętaj o pozycjonowaniu sklepu internetowego

O pozycjonowaniu już wspominaliśmy, a teraz przyjrzymy mu się nieco bliżej. Na czym polega? To szereg działań, których celem jest wypromowanie sklepu online na jak najwyższą pozycję w rankingu wyszukiwarek internetowych. Choć zadanie to nie jest łatwe, warto w nie zainwestować – oddając pozycjonowanie w ręce specjalistów, ponieważ może znacznie przyczynić się do zwiększenia sprzedaży w naszym sklepie internetowym.

Krok piąty: zadbaj o bonusy i regularne promocje… a może program lojalnościowy?

Stosowanie wszelkiego rodzaju bonusów, gratisów, rabatów lub promocji to łatwe przyciągnięcie potencjalnych klientów. Konsumenci wprost kochają tego typu atrakcje, które działają na nich jak magnes. W przypadku sklepów internetowych najczęściej stosowanym bonusem jest darmowa dostawa. Jednak nie zawsze trzeba się na tym skupiać – może to być również zniżka na kolejny produkt lub niewielki gadżet gratis. Dodatkowym bonusem jest także możliwość zwrotu towaru. Większość konsumentów łatwiej dokonuje zakupu, gdy ma taką możliwość.

Wprowadzenie program lojalnościowego może sprawić, że klienci będą chętnie wracać po sprawdzone produkty. Warto np. oferować kupony rabatowe lub zniżki dla konsumentów, którzy zrobią zakupy na konkretne kwoty. Szansa, że wrócą ponownie, aby z nich skorzystać, jest duża.

Krok szósty: wprowadź newsletter

Czas na kolejny skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym – e-mail marketing. Sposób ten sprawdza się najlepiej właśnie w przypadku sprzedaży online. Jeśli chcesz zaprezentować klientom nowości, aktualne promocje lub najciekawsze produkty ze sklepu, taki newsletter to doskonała metoda. Warto jednak zadbać o to, aby nie był on zwykłym spamem, a rzeczywistą możliwością komunikacji z klientem.

W przypadku newslettera warto zadbać również o dobrą bazę mailingową. Jak ją stworzyć? Zbierając zgody na wysyłkę od klientów, którzy już zrobili zakupy w naszym sklepie.

Krok siódmy: pamiętaj, że opinie są ważne

Warto zastanowić się nad możliwością dodawania opinii użytkownikom na temat produktów, które zakupili w danym sklepie internetowym. Pozytywne opinie czy dobre oceny pomagają w budowaniu zaufania wśród konsumentów. Bardzo częstą praktyką jest szukanie opinii o danym produkcie, zanim użytkownik zdecyduje się na jego zakup. Przychylne słowa będą dla klienta dowodem na to, że produkt wart jest uwagi.

Krok ósmy: zadbaj o media społecznościowe

Kolejnym skutecznym krokiem jest są media społecznościowe, dające naprawdę ogromne pole do popisu. Dzięki skutecznym akcjom w nich prowadzonym, można dotrzeć ze swoimi produktami do nowych odbiorców.

Dla przykładu Facebook, wykorzystując usługę reklamy na Facebooku, oferuje płatne promowanie postów. Wybierając ten serwis społecznościowy, zwiększenie sprzedaży w sklepie online może nastąpić tak naprawdę niedługo po wystartowaniu kampanii.

Jedną z głównych zalet reklamy na Facebooku jest możliwość dotarcia do ściśle określonej grupy docelowej. Na przykład, reklamując sklep z damską odzieżą, możesz określić ścisłą grupę odbiorców: kobieta, w wieku od 25 do 35 lat, z Warszawy, o zainteresowaniach związanych z modą. Proste, prawda?

Krok dziewiąty: daj wiele możliwości zapłaty za produkt

Każdy konsument ma swoje preferencje dotyczące płatności, niektórzy wolą dokonywać ich przy pomocy bramek płatności typu PayU, inni wolą przesyłki za pobraniem lub przelewy tradycyjne. Dając jak najwięcej możliwości, jesteśmy w stanie zadowolić więcej osób i nie rezygnują one z zakupu, tylko dlatego, że nie oferujemy ich preferowanych sposobów zapłaty.

Podsumowanie

Jak widać, działań, które mogą pomóc zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, jest wiele. Jednak, aby rzeczywiście były one skuteczne, trzeba poświęcić czas i energię na dopracowanie wszelkich szczegółów i pozbycie się błędów. Warto także obserwować zmieniające się trendy i dostosowywać do nich swój biznes online.

Jeżeli jesteś zainteresowany nowym sklepem www – zapraszamy do kontaktu. Wykonamy dla Ciebie profesjonalny sklep internetowy na PrestaShop.