12 powodów, dla których Twoja firma powinna mieć stronę internetową

W Polsce ponad 72% osób ma dostęp do Internetu, z czego więcej niż połowa tj. ponad 25 milionów Polaków z niego aktywnie korzysta (wg. raportu Deloitte „Tech Trends 2017. The kinetic enterprise”) . Średni czas jaki spędzają w Internecie korzystając z komputera wynosi ok 4,5 godziny dziennie, natomiast z urządzeń mobilnych ok 1,5 godziny co razem daje ok 6 godzin dziennie na przeglądaniu strony internetowych. Prawda, że sporo? Czy można sobie zatem pozwolić, żeby prowadząc biznes nie posiadać firmowej strony internetowej? Oczywiście, że nie! Poniżej przedstawiamy dodatkowy tuzin powodów, dla których każda firma powinna posiadać własną stronę www.

1. Jest najlepszą formą reklamy

Nie ma bardziej wydajnej reklamy niż firmowa strona internetowa. W odróżnieniu od innych, tradycyjnych form promocji takich jak ulotki, plakaty, reklama w prasie lub telewizji, możliwości strony www są nieporównywalnie większe. Dostępu do tak obszernych informacji nie jest w stanie zaoferować żaden inny przekaz marketingowy, który zazwyczaj ograniczony jest czasem emisji lub objętością tekstu więc jest w stanie zaprezentować jedynie wycinek oferty firmy. Internet swoim zasięgiem obejmuje większość domów i firm dzięki czemu możliwości dotarcia do klientów są nieograniczone. Mamy go pod ręką w telefonie i korzystamy z niego na co dzień.

2. Pozwala znaleźć Twoją firmę

Internauci używają Internetu do szukania. Coraz rzadziej korzysta się z książek telefonicznych czy drukowanych katalogów firm – jeżeli czegoś szukamy, to zazwyczaj w sieci a dokładniej w Google. Nie bez powodu ta wyszukiwarka używana jest przez ponad 98% użytkowników – po prostu zapewnia wysokiej jakości wyniki. Jednak żeby się w niej znaleźć należy mieć stronę internetową. Nie wystarczy jednak samo jej posiadanie, musi być ona zgodna z wytycznymi Google czyli odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO. Na pozycję w wynikach czyli SERP’ach ma wpływ ponad 200 czynników. Dobrze wykonana i zoptymalizowana strona zapewni spory ruch zainteresowanych klientów, którzy właśnie szukali w Google naszej usługi.

3. Zapewnia globalny zasięg

Zasięg strony internetowej nie ma ograniczeń geograficznych. Jeżeli prowadzimy lokalny biznes, łatwo i szybko dotrzemy również do potencjalnych klientów z całej Polski oraz spoza jej granic. W Internecie mała firma ma takie same szanse zaistnieć jak duża korporacja. Oferowane przez nas produkty będziemy mogli sprzedawać na drugim końcu Polski, Europy czy świata. Nie bez powodu strony internetowe posiadają często kilka wersji językowych. Globalny zasięg zwielokrotnia możliwości zarobku.

4. Podnosi wiarygodność firmy

W dzisiejszych czasach przy ogromnej konkurencji w niemal każdej branży, wizerunek i wiarygodność odgrywają niebagatelną rolę. Klienci często zanim podejmą decyzję zakupową sprawdzają w Internecie opinie o firmie oraz z kim mają do czynienia. Brak strony www najczęściej dyskwalifikuje już na starcie. Nasi potencjalni odbiorcy zaczynają korzystać z oferty firmy, która ma porządną stronę internetową, podnoszącą jej wiarygodność. Jeżeli możemy sprawdzić ofertę firmy, dane kontaktowe, zobaczyć zdjęcia realizacji, poczytać opinie – zaufanie znacznie rośnie i szansa podjęcia współpracy również.

5. Ułatwia kontakt

Strona jest wizytówką firmy, czyli pozwala w łatwy i szybki sposób skontaktować się z odpowiednią osobą lub działem w firmie. Pełni rolę punktu informacyjnego i kieruje do wybranych miejsc. Odpowiednio zaplanowana umożliwia kontakt np. z działem handlowym, księgowym, marketingowym, reklamacyjnym czy HR. Strona www może zostać wyposażona także w dodatkowe elementy usprawniające komunikację np. formularz kontaktowy, chat czy Skype. Istotnym elementem jest podpięcie mapki dojazdu, która pozwoli wyznaczyć trasę na ekranie komputera jak również w nawigacji GPS. Dobra organizacja oszczędzi czas Twój i Twojego klienta.

6. Prezentuje ofertę

Strona internetowa musi pracować i sprzedawać. W tym celu konieczne jest odpowiednie zaprezentowanie oferty, czyli opracowanie modułu „Oferta”. W nim możemy dodać i opisać produkty oraz usługi naszej firmy. Istnieje możliwość pogrupowania produktów na kategorie i podkategorie dzięki, którym użytkownik w łatwy i intuicyjny sposób dotrze do tego co go interesuje. W prezentacji możemy dodać zdjęcia, opisy, parametry techniczne, filmy wideo, dokumenty do pobrania takie jak specyfikacja, instrukcja czy karta produktu. Intuicyjność, przejrzystość oraz profesjonalne zdjęcia i opisy są bardzo ważne, stanowiąc istotny element zakupowego procesu decyzyjnego potencjalnego klienta.

7. Niski koszt pozyskania Klienta?

Strona internetowa jest jednorazowym wydatkiem w przeciwieństwie do innych form reklamy. Realizując witrynę płacisz za jej wykonanie czyli za projekt graficzny i etap programistyczny – zakodowanie frontend’u oraz zaprogramowanie backend’u CMS (System Zarządzania Treścią). Jest dostępna non stop i cały czas nieustannie dla Ciebie pracuje pozyskując kolejnych Klientów. Przeliczając, koszt pozyskania jednego Klienta wynosi najmniej spośród dostępnych form promocji, i co najciekawsze z czasem maleje, gdyż z upływem czasu liczba Klientów rośnie natomiast koszt pozostaje niezmienny.

8. Jest stale dostępna

Strona internetowa jest dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Nie robi sobie wolnego, nie świętuje. Pracuje dla nas non stop. Zbiera zapytania i zamówienia od klientów, udziela informacji oraz prezentuje ofertę.

9. Konkurencja już ma witrynę internetową

W dzisiejszych czasach firmy z każdej branży posiadają swoje strony internetowe – z Twojej również. Sprawdź. Jeżeli klient potrzebuje Twojego produktu lub usługi, prędzej dotrze i skorzysta z oferty firmy posiadającej stronę www niż tej, która jej nie ma. Będzie w stanie zapoznać się z ofertą, historią firmy, portfolio, opiniami oraz co bardzo istotne z danymi kontaktowymi. W dzisiejszych czasach rywalizacja z konkurencją często odbywa się w Internecie. I nie tyle polega na tym kto ma stronę www tylko na tym kto jaką stronę posiada.

10. Pozwala analizować

Witryna internetowa ma bardzo szeroki zasięg co pozwala na analizę wielu czynników. Najpopularniejszym narzędziem analitycznym jest Google Analytics. Dzięki niemu możemy sprawdzić kto, kiedy, skąd i jak trafił na naszą stronę internetową. Możemy badać różne kanały marketingowe wspierające i kierujące ruch na naszą witrynę z zewnątrz, pozwalając jednocześnie na optymalizację oraz lepsze wykorzystanie budżetów reklamowych. Dzięki odpowiednim modułom jesteśmy w stanie dokonywać swoich indywidualnych badań i analiz poprzez zamieszczanie na stronie sond i ankiet dotyczących np. naszych produktów. Kolejnym elementem jest system ocen, który również możemy zintegrować i podpiąć pod poszczególne elementy naszej oferty – często używane przy produktach w sklepach internetowych.

11. Oszczędza Twój czas

Dobrze zaprojektowana strona jest niezastąpionym asystentem prowadzącym klienta do odpowiednich zasobów. Odpowiada na pytania, edukuje, prezentuje ofertę, pozwala złożyć zapytanie oraz zamówienie. Nie posiadając strony internetowej te obowiązki spadają na Ciebie i Twoich pracowników angażując Wasz czas, który moglibyście wydajniej spożytkować w inny sposób. Policz ile godzin dziennie, które mógłbyś zaoszczędzić posiadając stronę www, poświęcasz na rozmowę z potencjalnym Klientem. Lepiej ten czas przeznaczyć na obsługę Klientów, którzy są już po pierwszej selekcji czyli zapoznaniu się z Twoją ofertą na witrynie firmowej.

12. Automatyzuje część pracy

Część procesów obsługi Klienta można zautomatyzować poprzez stronę www lub sklep internetowy. Często powtarzające się zapytania możemy umieścić w dziale FAQ, zamówienia przyjąć poprzez formularz lub koszyk zakupowy, dokumenty do pobrania umieścić na serwerze, zgłoszenia serwisowe obsłużyć online, rejestrację wizyt prowadzić przez Internet. Te wszystkie procesy może realizować system webowy oszczędzając pracę zespołu, czyli pieniądze Twojej firmy.

Podsumowanie

Na świecie jest już prawie miliard stron internetowych a ich liczba stale rośnie. Z dnia na dzień kolejne firmy zakładają swoje serwisy www, inne zmieniają je na nowsze, powstają kolejne, nowatorskie trendy takie jak WebVR czyli witryny w wirtualnej rzeczywistości. Rynek stale się rozwija, dlatego pytanie „Czy i dlaczego warto mieć stronę internetową?” wydaje się być retoryczne. Odpowiemy krótko: Posiadanie witryny www jest koniecznością!

Jeżeli zdołaliśmy Cię przekonać, a wierzymy, że tak – zapraszamy do kontaktu. Wykonamy dla Ciebie profesjonalną stronę www.