Strona WWW jako kanał komunikacji z klientami

Na przywiązanie do marki wpływa z pewnością wysoka jakość oferowanych produktów i usług, konkurencyjna cena oraz sprawna komunikacja dla linii klient – marka. I tym ostatnim aspektem zajmiemy się dziś nieco bardziej szczegółowo. Internet bowiem oferuje bogate możliwości komunikowania się zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami. Kanałów komunikacji, jakie można wykorzystać w swojej działalności, jest wiele. W tym artykule przedstawimy popularne rozwiązanie, jakim jest strona WWW.

Jednym z głównych sposobów na przyciągnięcie nowych klientów i utrzymanie obecnych jest komunikacja. To właśnie komunikacja pozwala na budowanie długofalowej i bezpośredniej relacji z klientem, która decyduje o zaufaniu do danej marki. Jednym z najpopularniejszych i najskuteczniejszych kanałów komunikacji jest strona internetowa.

Gdy komunikacja gwarantuje sukces

Komunikacja z klientem może być ogromną szansą na rozwój biznesu, jednak dziś stanowi ona ogromne wyzwanie. Dlaczego? Ponieważ jest wszędzie – wszędzie jej dużo, napływa z różnych kierunków i przybiera wiele form. Trzeba zatem zaplanować ją z wyczuciem, gdyż odbiorcy są nią nierzadko przesyceni. A warto mieć na uwadze to, że nie są oni już wyłącznie odbiorcami komunikatów sprzedażowych, a decydentami w procesach wyboru marki, produktu czy usługi – drogowskazem dla innych konsumentów, aktywnym uczestnikiem relacji handlowej. Konsumenci są obecnie realną wartością, której w żadnym wypadku nie należy lekceważyć.

Strona WWW jako kanał komunikacji z klientami

Za pomocą różnych narzędzi niezwykle łatwo i sprawnie można komunikować się z obecnymi i przyszłymi klientami. Jednym z takich narzędzi jest strona internetowa. Co powinno się na niej znaleźć, aby konsument nie czekał zbyt długo i uzyskał szybką odpowiedź na swoje pytanie?

  • Formularz kontaktowy

Formularze kontaktowe stanowią najczęstszą formę komunikacji z klientem, który dotarł na naszą stronę internetową. To niezaprzeczalnie element konieczny, jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę, jak wiele korzyści za sobą niesie. Właśnie za sprawą formularza kontaktowego nawiązuje się dialog między marką a konsumentem. To, co jest niezwykle istotne, to jego właściwe umiejscowienie na stronie WWW oraz jego forma. Gdzie umieścić formularz? Najlepiej tuż pod lub obok danych kontaktowych. Z kolei pola, jakie musi posiadać to treść zapytania oraz zwrotny adres e-mail lub numer telefonu, na który zostanie przekazania odpowiedź. Warto także, aby użytkownik miał możliwość zapytania bez konieczności rejestrowania się w sklepie.

Narzędzie, jakim jest formularz kontaktowy, jest pozytywnie postrzegane przez klientów, którzy nierzadko chwalą to rozwiązanie ze względu na możliwość łatwego i szybkiego kontaktu, bez konieczności poszukiwania adresu mailowego czy numeru telefonu do odpowiedniej osoby w firmie. Dlatego warto zadbać o stworzenie skutecznego formularza kontaktowego, który w znacznym stopniu może usprawnić komunikację z klientami.

  • Komentarze na stronie

Klienci zadowoleni z produktu lub usługi chętnie zostawią pozytywną opinię na stronie. W ten sposób dają informację innym konsumentom, że warto skorzystać z oferty danej firmy. Możliwość zostawiania komentarzy to dla marki po prostu darmowa reklama, a dla przyszłych klientów gwarancja, że warto podjąć decyzję i dokonać zakupu. W tym przypadku należy także odpowiadać na każdy komentarz i opinię, aby klient czuł się zauważony i doceniony. To wzbudzi sympatię i z pewnością zaowocuje w przyszłości.

  • Funkcja callback

Funkcja callback to funkcja automatycznego oddzwonienia, którą najczęściej oznacza się jako słuchawkę u strony internetowej podpisem np. „oddzwonimy w ciągu 15 minut”. Połączenie może odbyć się w czasie ustalonym przez firmę, warto także dać możliwość wyboru, gdzie klient sam określi, kiedy chce je otrzymać. 

Takie rozwiązanie zdecydowanie przyspiesza kontakt z klientem, może również zwiększyć liczbę konwersji ze strony WWW. Ponadto, możliwość wyboru godziny połączenia przez klienta sprawia, że czuje się on potraktowany indywidualnie. 

Dlatego warto dobrze zaplanować strategię callback, aby okazała się skutecznym elementem kanału komunikacji z klientem, co przełoży się na pozytywny wizerunek marki. 

  • Live czat lub messenger na stronie WWW

Czat live lub messenger znajdujący się na stronie internetowej to niezwykle istotne narzędzie pomagające z budowaniu relacji z klientem. Ta wygodna forma, sprawia, że konsument może wysłać wiadomość z zapytaniem bezpośrednio ze strony firmy.

Narzędzie to zyskuje coraz większą popularność. I nic w tym dziwnego, ponieważ jest naprawdę proste w obsłudze oraz znacznie przyspiesza proces komunikacji. Sprawia, że nie trzeba instalować żadnego oprogramowania czy wyszukiwać danych kontaktowych, a jedynie wysłać wiadomość, niemal tak samo, jak do znajomych w mediach społecznościowych. Czat live pomaga skrócić dystans między klientem a firmą – użytkownik zainteresowany produktem może po prostu kliknąć przycisk kontaktu i uzyskać pomoc niemal od razu od pracownika sklepu. Nie trzeba czekać na połączenie z konsultantem, co więcej konsument nie płaci za połączenie. Zalet tej funkcji jest naprawdę wiele.

  • WebPush

Jak działa narzędzie WebPush? Komunikuje się z klientem w czasie rzeczywistym, gdy korzysta z danej strony internetowej. Pojawia się na niej jako małe prostokątne komunikaty, które wyskakują w przeglądarce. Ta forma kanału komunikacji nie wymaga znajomości adresu czy innych danych użytkownika. Wystarczy jedynie zgoda z jego strony na otrzymywanie powiadomień. Takie rozwiązanie pozwala być w stałym kontakcie z osobami odwiedzającymi daną stronę internetową i informuje ich o nowościach, rabatach czy promocjach. 

Podsumowanie

Choć świat internetowy wydaje się być wyłącznie wirtualny, wcale nie musi taki być. Mogą zmienić to odpowiednio dobrane kanały komunikacji z klientami, którzy wyrazili wstępne zainteresowanie produktem lub dokonali zakupu w danym sklepie internetowym. Wdrożenie skutecznych form kontaktu może zagwarantować zwiększenie sprzedaży oraz wzrost zadowolenia kupujących.

Jedną z takich form jest strona internetowa, która jako kanał komunikacji z klientami oferuje wiele dodatkowych narzędzi. Warto odpowiednio z nich korzystać, aby konsumenci czuli, że w każdym momencie mogą zwrócić się do danej firmy z zapytaniem lub problemem i niemal natychmiast otrzymają wsparcie.