Przed tym dylematem często stoją właściciele i przedstawiciele wszelkiego rodzaju firm. Nie od dziś wiadomo, że strona internetowa świadczy o marce, jest wizytówką dostępną dla internautów z całego świata – ma zasięg globalny. Po wyglądzie i działaniu strony www odbiorcy kreują swoje wyobrażenie o firmie, podejmują decyzje zakupowe oraz o ewentualnej współpracy. Jeżeli witryna firmowa jest profesjonalna, tak też postrzegana jest firma, jeżeli strona jest, bo jest lub w ogóle jej nie ma (!), szanse na profesjonalny wizerunek oraz poważne zlecenia drastycznie maleją.
Jaka zatem powinna być strona internetowa aby godnie reprezentowała firmę?
Powinna spełniać szereg warunków – zarówno od strony design’u jak i funkcjonalności. Poniżej przytoczę kluczowe elementy, które powinny być bezapelacyjnie stosowane podczas budowy witryny internetowej:
- Użyteczność strony – powinna być zaprojektowana zgodnie z przyjętymi zasadami User Experience (UX), czyli przyjazna nawigacja i rozmieszczenie elementów strony, łatwy dostęp do wszystkich informacji, wyeksponowanie najważniejszych produktów itp.
- Profesjonalna szata graficzna – powiedzenie „jak Cię widzą tak Cię piszą” sprawdza się również w tym przypadku. Layout strony internetowej powinien być przejrzysty i czytelny, spójny z identyfikacją wizualną firmy, bez zbędnych rozpraszaczy.
- Responsywność strony (RWD) – przystosowanie do urządzeń mobilnych takich jak smartfony i tablety. Wg. badań z czerwca 2017 (ranking.pl) ponad 40% użytkowników korzysta z mobilnych systemów operacyjnych – Android i iOS.
- Dobry system zarządzania treścią strony CMS – niezwykle ważna jest bieżąca aktualizacja zawartości witryny. Służący do tego system CMS powinien mieć możliwość łatwej edycji treści, zdjęć, materiałów do pobrania w formie dokumentów, formularzy, wpisów, danych kontaktowych itp.
- Możliwość rozbudowy strony internetowej o nowe podstrony, funkcje, moduły. Strona powinna rozwijać się wraz z rozwojem firmy.
- Optymalizacja pod kątem SEO, czyli pozycjonowania w wyszukiwarkach – firma Google przygotowała szereg wytycznych dla webmasterów czyli twórców witryn. Strona powinna być lekka, szybko się ładować, nie zawierać błędów w kodzie, mieć odpowiednio ustawione meta tagi, znaczniki H1,2,3,itd., oraz szereg innych elementów, ale to obszerny temat na oddzielny artykuł.
- Integracja z zewnętrznymi systemami takimi jak social media (Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram), chat online, newsletter, a w przypadku sklepów internetowych również płatności online (PayU, Przelewy24) oraz firmy kurierskie (DHL, UPS, DPD, itd.).
Są to elementy absolutnie wymagane w dniu dzisiejszym, bez których trudno o dobrej jakości stronę internetową. Na rynku jest sporo agencji interaktywnych, reklamowych oraz freelancerów oferujących tworzenie stron internetowych. Najważniejsze żeby wybrać sprawdzonego projektanta (lub zespół projektantów), który profesjonalnie podejdzie do tematu. No właśnie, ale które rozwiązanie wybrać?
Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety – zazwyczaj różnią się jakością, ceną i terminem realizacji. Najważniejsze aby założenie strony internetowej powierzyć doświadczonym specjalistom posiadającym w portfolio projekty z różnych branż, od prostych wizytówek firmowych po złożone portale internetowe. Możemy mieć wtedy pewność, że zespół podoła różnym projektom.
Jeżeli chciałbyś zdecydować się na współpracę z agencją interaktywną z Warszawy, zapraszamy do kontaktu.