MENU
PL

Strona internetowa jako narzędzie marketingowe powinna być widoczna w wyszukiwarkach. Większość z nas używa wyszukiwarki Google do odnalezienia informacji, usługi, produktu – w zasadzie wszystkiego. Szukamy w niej zdjęć, przepisów, instrukcji obsługi a nawet właściciela numeru nieodebranego połączenia telefonicznego. Przypomnijcie sobie do jakich jeszcze celów używaliście wyszukiwarki.

Nic dziwnego, że Wasi potencjalni Klienci również jej używają do odnalezienia Waszej usługi. Warto ich tracić? Pewnie, że nie! Dlatego pozycjonowanie strony internetowej stało się bardzo ważnym elementem każdej kampanii reklamowej – niejednokrotnie podstawowym lub nawet jedynym.

Na co należy zwrócić uwagę przystępując do pozycjonowania strony?

- ważny jest odpowiedni dobór słów/fraz kluczowych – to po nich użytkownicy wyszukiwarki znajdą Waszą ofertę. Słowa powinny być dobrane w taki sposób, w jaki sami byście szukali danego produktu. Jeżeli prowadzicie biznes lokalny, warto do słów kluczowych dodać nazwę miejscowości np. prowadząc zakład fryzjerski w Warszawie należy pozycjonować stronę internetową na frazę „fryzjer Warszawa” - odpowiednia optymalizacja kodu strony znacznie pomoże osiągnąć zamierzony efekt - należy zdecydować czy chcemy sami pogłębiać tajniki pozycjonowania i próbować własnych sił, co wymaga czasu i wiedzy czy lepiej zlecić to wyspecjalizowanej firmie, płacąc jej za efekty.

Jak długo trwa pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym. Zazwyczaj efekty pojawiają się po 30-90 dniach. Nie należy go sztucznie przyspieszać by uniknąć sankcji Google (filtr, ban). Oczywiście niektóre frazy kluczowe znajdą się w TOP10 wyników znacznie szybciej lub znacznie później – wszystko zależy od konkurencyjności frazy (pamiętajmy, że nie tylko my chcemy znaleźć się w pierwszej dziesiątce wyników)

Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Każda fraza ma inną konkurencyjność i stopień trudności wypozycjonowania, im silniejsza konkurencja tym drożej. Trzeba pamiętać, że każda firma wyspecjalizowana w pozycjonowaniu poda realną cenę za TOP10 wyników, nie trudno jest jednak znaleźć firmy lub usługi freelancerskie oferujące znacznie niższe ceny za pozycjonowanie – zazwyczaj ich wiedza i zaplecze pozycjonerskie nie wystarczą na zdobycie czołówki wyników, co narazi Klienta na stratę kilku miesięcy czasu zanim zorientuje się, że nic z tego nie będzie.

Pozycjonowanie jest inwestycją – zainwestowane pieniądze realnie przekładają się na liczbę Klientów i nowe zamówienia.

A czy Ty myślałeś o zaletach wypozycjonowania swojej strony internetowej?